Munakoisopizzat

Tämä terveellinen, gluteeniton ja makoisa munakoisopizza on loistava vaihtoehto perinteiselle pizzalle. Pohja on kaikissa sama, mutta täytteiden kanssa voit leikitellä makumieltymystesi mukaan. Tee joko kokonaan vegaaninen tai lisää esim. parmankinkkua tai jauhelihaa tuomaan proteiinia annokseen.

 

 

 

Pohja

1-2 munakoisoa

Yrttiöljy tai oliiviöljy + suola + kuivatut yrtit (pizzamauste)

 

Yrttiöljy

1dl oliiviöljyä

Puolikas ruukullinen persiljaa

Ripaus suolaa

Lisää kaikki raaka-aineet astiaan ja soseuta sauvasekoittimella tasaiseksi massaksi.

 

Tomaattikastike

50-70g tomaattipyreetä

1 kpl pihvitomaattia/tomaattimurskaa

Mustapippuria

Basilikaa

Oreganoa

Lisää kaikki raaka-aineet astiaan ja soseuta sauvasekoittimella tasaiseksi massaksi.

 

Täyte

Tomaattikastiketta tai -pyreetä

Tomaattia

Herkkusieniä

Parmankinkkua

Katkarapuja

Antipastoja

Vuohenjuustoa

 

Ohjeet

 

1. Lämmitä uuni 200 asteeseen. Leikkaa munakoiso noin 1 cm:n paksuisiksi siivuiksi pituus- tai poikkisuunnassa. Sivele munakoisoviipaleiden päälle, joko itsetehtyä yrttiöljyä tai pelkkää oliiviöljyä + mausta, suolalla ja haluamillasi yrttimausteilla.

2. Paista noin 15 minuuttia, kunnes munakoisot alkavat hieman pehmetä. Nosta uunista ja lisää pinnalle itsetehtyä tomaattikastiketta tai -pyreetä ja lisää täytteet.

3. Paista vielä noin 5-10 minuuttia, kunnes vuohenjuusto on sulanut. Ota uunista ja ripottele pinnalle tuoretta basilikaa tai halutessasi sirottele yrttiöljyä. Nauti!

 

Ps. lisämakua saat lisäämällä silauksen hunajaa tai inkiväärisiirappia vuohenjuuston päälle ennen uuniin menoa.

 

Lataa Munakoisopizzan resepti!