Puistotreeni – Gran Canaria

Team Salamavaara oli Gran Canarialla rentoutumassa ja tietenkin treenaamassa. Puitteet oli mahtavat ja kelit normaalista poikkeavan hyvät paikallisten mukaan.

Kyseiselle puistolle päädyimme kuin vahingossa edeltävän päivän aamulenkillä ja lähes yhteen ääneen totesimme, että “huomenna tullaan tänne takaisin tekemään kehonpainotreeni”. Seuraavana aamuna lähdimme innoissamme fillareilla liikkeelle ja muutaman kilometrin matkalla mietimme treenin sisällön molempia miellyttäväksi. Paikka oli täydellinen kaikki huomioon ottaen ja saimme sisällytettyä treeniin myös vetävän liikkeen (TRX soutu), joka monesti tuottaa päänvaivaa.

tsv-harjoittelu-3

Paikan päällä teimme muutamia parin kanssa toteutettavia kuljetus, väistely, horjutus harjoitteita nivelympäryslihasten lämmittämiseksi. Lisäksi lämmittelimme toisiimme nojaten ja kiinni pitäen työntäviä, vetäviä ja alavartaloon kohdistuvia liikkeitä.

tsv-harjoittelu-2

Itse treeni toteutettiin HIIT henkisenä kiertoharjoitteluna. Teimme treenissä kaikenkaikkiaan 6 kierrosta (n.2,5-3min/kierros). Ensimmäinen liikepari oli TRX vaakasoutu (15 toistoa) ja etenevät tasajalkahypyt portaissa (3×3-4 sarjaa). TRX narusoudun voi korvata esim. leuanvetona, kulmasoutuna tai kotona sisällä pöydän alla reunoista kiinnipitämällä. Liike kaksi oli etunojapunnerrukset eri tekniikoin toteutettuna (8-12 toistoa). Kolmas liike oli bulgarialaiset askelkyykyt (10+10 toistoa). Kun kyykkysarja oli suoritettu, jatkoimme välittömästi seuraavaan kierrokseen. Harjoitus kesti alle 20min ja ainoat tauot, joita pidimme olivat juomataukoja.

tsv-harjoittelu-1

Loppuverryttelynä teimme happoja poistavaa kevyttä ja rauhallista liikettä noin 20 minuuttia maisemista nauttien.